Medytacja Biblijna ksi璠za Jana S這mki

 

4. Niedziela Wielkanocna

Mesjasz

KS. JAN SΜMKA



安. Piotr g這sz帷 do zgromadzonych w Jerozolimie 砰d闚 pierwsze s這wa o Jezusie nazywa go Mesjaszem: „Niech ca造 dom Izraela wie z niewzruszon pewno軼i, 瞠 tego Jezusa, kt鏎ego wy軼ie ukrzy穎wali, uczyni B鏬 i Panem, i Mesjaszem”. Takie s這wa s逝chacze zrozumieli od razu. Wszyscy oni czekali na Mesjasza. Mesjasz mia wybawi Izraela od wszelkich jego niedoli. Ka盥y wyobra瘸 to sobie po swojemu, ale oczekiwanie, pragnienie i t瘰knota za Mesjaszem-zbawicielem by造 powszechne. Pytaniem, jakie ka盥y sobie stawia, by這: kiedy przyjdzie i jak go pozna? Natomiast nikt nie w徠pi, nie zastanawia si, czy potrzebuje Mesjasza. Tak wi璚, gdy us造szeli s這wa Piotra i uwierzyli w nie – natychmiast zacz瘭i pyta: Co mamy robi? Mesjasz mia by przyw鏚c, mia poprowadzi lud ku wyzwoleniu. Na pewno w pytaniu – co mamy robi? – by這 r闚nie pragnienie naprawienia z豉, kt鏎e si sta這, z豉 nierozpoznania Mesjasza-zbawiciela. Ale nie da si wykluczy, 瞠 wielu s逝chaczy s堯w Piotra gotowych by這 natychmiast rusza do walki – ju widzieli w nim swojego przyw鏚c. Odpowied jest jednak inna: Nawr鵵cie si i ochrzcijcie. Niby prostsze, 豉twiejsze, a jednak o wiele trudniejsze. Bo walka to konkret, to co, co porywa, co jest okazj do bohaterstwa. Natomiast nawr鏂enie, przyj璚ie chrztu, to „tylko” praca nad w豉snym 篡ciem, gdzie tu jest wyzwolenie? A jednak w豉郾ie tu jest wyzwolenie.
„Chrystus poni鏀 nasze grzechy na drzewo krzy瘸, aby鄉y przestali by uczestnikami grzech闚, a 篡li dla sprawiedliwo軼i”. W krzy簑 Chrystusa jest nasze zbawienie. On wz鏎 nam zostawi, wz鏎, jak si zachowa, gdy nam z這rzecz, poni瘸j, krzywdz – nie odpowiada z這rzeczeniem, pr鏏 poni瞠nia. Id帷 dalej, jest w krzy簑 Chrystusa nasza nadzieja, nadzieja, 瞠 to wszystko, co wydaje si bezskuteczne, nadaremne, kl瘰ki i przegrane naszego 篡cia, gdy zostan z Chrystusem przybite do krzy瘸, doczekaj si zmartwychwstania.
Podobnie jak po鈔鏚 s逝chaczy Jezusa, a potem tych, co s逝chali pierwszych katechez 鈍. Piotra, tak瞠 nasze my郵i i fascynacje jako 豉two biegn ku wodzowi porywaj帷emu do p這miennej walki – jeste鄉y gotowi do po鈍i璚e w takiej walce. Chrystus jednak wskazuje inn drog, niby nie wymagaj帷 takich po鈍i璚e, ale trudniejsz – drog krzy瘸.


Ks. Jan S這mka

 

 

 

 

 

 

 

do g鏎y

 

© 2000 Tygodnik Powszechny
Szczeg馧owe informacje o Redakcji; e-mail: redakcja@tygodnik.com.pl